…osemročný tretiak na základnej škole sa trápi. Rýchlo pribúdajú ďalšie množstvá všetkého, čo má vedieť. Väčšina z toho sa mu pribalí do už tak plného ruksaku zmätkov. Keď príde po škole domov, miesto toho, aby mal skutočné detstvo a hral sa alebo šiel vonku sa bicyklovať alebo si zahrať futbal, musí spolu so svojím rodičom sedieť nad školskými vecami ešte ďalších niekoľko hodín…
Ak ste sa našli vo vyššie uvedenom príbehu, bohužiaľ nie ste sami. Na Slovensku máme podľa oficiálnych štatistík jedny z najhorších výsledkov v základných zručnostiach našich žiakov. Každý tretí žiak má slabé výsledky v čítaní. Každý štvrtý má slabé výsledky v matematike.
schopnosť čítať – každý tretí žiak má slabé výsledky
matematika – každý štvrtý žiak má slabé výsledky
Problém nie je v dieťati! A ani v učiteľovi či škole.
Pracovné zošity série Kľúč k vedomostiam majú v názve „Učiť sa je zábava“. Dieťa je od prírody veľmi zvedavý tvor a preto je pre neho zábava získavať nové vedomosti, učiť sa nové veci, aby bolo schopné fungovať v živote. Akonáhle prestáva rozumieť tomu, čo sa učí, prestáva to byť zábava a stáva sa to trápením. Nielen pre neho, ale aj pre jeho rodičov.
Ľudia sa dorozumievajú pomocou slov. Avšak ak im nerozumieme, nie je možné pochopiť ani vec, ktorej sa týkajú. Navyše, každá oblasť má svoje slová. Voláme ich kľúčové slová. Napríklad stavbár by nikdy nepostavil žiadny dom, keď by nevedel, čo znamenajú slová ako betón, bager, žeriav, tehla a podobne.
Pracovný zošit Základné slová štúdia obsahuje a veľmi jednoducho vysvetľuje práve kľúčové slová, ktoré sa týkajú učenia sa a štúdia.
V prvom ročníku sa deti učia zo šlabikára a všetci chcú od nich, aby písali písmená a slová a neskôr vety. Ale bohužiaľ málokedy je im vysvetlené, čo to vlastne písmeno je? Alebo čo je slovo. Čo je veta… Všetci sa domnievame, že akosi je jasné, čo to všetko znamená. Prípadne si ani neuvedomujeme, že niečomu vlastne nerozumieme.
Niekedy sú nám niektoré veci jasné, je však omnoho lepšie prejsť si ich, aby sme mali istotu, že sa nič nevynechalo alebo ostalo nepochopené. Totiž práve takéto „diery“ v porozumení spôsobujú väčšie a väčšie problémy neskôr. Je to podobné, ako keď by dom nemal poriadne základy a čím by sme pridávali vyššie a vyššie poschodia, o to viac by sa celý začal triasť a nakláňať.
Pracovný zošit Základné slová štúdia tieto kľúčové slová štúdia objasňuje a vnáša porozumenie do základov samotného učenia sa a štúdia. Preto je to aj prvý zošit z tejto série a je potrebné ho urobiť ako prvý.
So zošitom sa pracuje veľmi jednoducho – študent si najprv prečíta význam daného kľúčového slova a príklady jeho používania. Potom urobí pár predpísaných cvičení a nakoniec si precvičí jeho používanie vo vetách, ktoré vymyslí on sám. Pre všetky cvičenia sú pripravené veľké riadky a vypracováva ich priamo v pracovnom zošite.
Rodič alebo učiteľ je iba prítomný a v prípade potreby dieťaťu pomôže. Presný postup a rady, ako pracovať s týmito zošitmi, sú uvedené v Príručke na používanie pracovných zošitov Kľúč k vedomostiam
Po vypracovaní zošitu Základné slová štúdia je možné sa pustiť do zošita Gramatika – základy
Následne urobiť pracovný zošit Matematika 1 – základy
Pracovné zošity série Kľúč k vedomostiam sú pracovné zošity pre deti, ktoré vhodne dopĺňajú ktorýkoľvek šlabikár, učebnice matematika 1. ročník, matematika 2. ročník, matematika 3. ročník ako aj matematika 4. ročník.
Výhody pracovných zošitov Kľúč k vedomostiam:
- jednoducho vysvetlené základy základov učenia sa, štúdia, gramatiky, matematiky
- dieťa dosiahne úľavu tým, že konečne porozumie veciam
- ak bol žiak zaseknutý, tieto pracovné zošity mu môžu pomôcť opäť sa naštartovať
- zníženie trápenia pre rodičov
- ušetrenie času pre deti aj ich rodičov
- zefektívnené učenie sa
- pomalší žiaci dokážu vďaka týmto pracovným zošitom dobehnúť zvyšok triedy
- so zošitmi je možné pracovať doma aj v školách
- testované na tisíckach žiakov základných a stredných škôl s preukázanými výsledkami
Referencie:
Študenti:
Tretiaci:
„Páčilo sa mi to, pretože cvičenia boli zaujímavé. Pomohli pri štúdiu.“
„Rád by som mal takéto pracovné zošity aj na matematiku a iné predmety.“
„Je pre mňa teraz oveľa ľahšie sústrediť sa na hodine.“
Piataci:
„…Teraz dokážem lepšie a rýchlejšie tvoriť vety a písať dlhšie texty. Pomohlo mi to v písaní slohu.“
„Veľa som sa z toho naučil! Je dôležité, že poznám významy slov. Táto kniha bola naozaj skvelá a zaujímavá!“
Šiestaci:
„…zlepšilo sa mi písanie.“
„Viem sa lepšie sústrediť.“
„To, čo som sa doteraz naučil, považujem za veľmi užitočné, veľmi užitočné pre môj život a moje štúdium. Hoci nie som dobrý študent, pomohlo mi to aj tak.“
Siedmaci:
„Lepšie rozumiem aj iným predmetom.“
„Používanie pracovných zošitov sa mi páčilo. Pomohlo mi to v mnohých veciach.“
„Som lepší v učení, ako som bol doteraz.“
„Vedel som lepšie pochopiť to, čo učiteľ na hodine gramatiky vysvetľoval.“
„Páči sa mi to, lebo mi to skutočne pomohlo a teraz som schopný dávať väčší pozor na hodine. Bol by som rád, keby sme to mali aj na ostatné predmety, pretože týmto spôsobom je ľahšie študovať a viac sa mi chce chodiť na hodiny.“
„Bavilo ma to, lebo to bolo ľahko pochopiteľné.“
„Rozumiem gramatike oveľa lepšie.“
Učitelia:
„Zvýšila sa ich pozornosť, sústredenie, spolupráca a porozumenie. Do práce sa dali zapojiť dokonca aj pomalší a rezervovanejší študenti.“ – E. T., učiteľka
„Študenti začali viac spolupracovať; venovali väčšiu pozornosť tomu, aby ich práca v zošitoch bola usporiadanejšia a precíznejšia.“ – J. K., učiteľka
„Má to prehľadné usporiadanie, každá strana nasleduje rovnaký vzor, každé slovo sa rozoberá rovnakým spôsobom. Cvičenia, ktoré nasledujú po príkladoch viet, motivujú deti k premýšľaniu a vyvolávajú u nich aktivitu. Toto ich nakoniec privádza k porozumeniu.“ – Dr. A. V., učiteľka
„…ako výsledok používania pracovného zošitu sa u študentov tiež zvýšili schopnosti zameriavať pozornosť, spolupracovať, pochopiť a porozumieť. Toto veľmi uľahčuje učenie. Keď vieme, čomu študent nerozumie, uľahčuje to komunikáciu medzi učiteľom a študentom. Vzdelávanie sa stáva efektívnejším.“ – E. M., učiteľka
Základné informácie:
Pracovný zošit je určený najmä tretiakom na základnej škole, ale môžu ho používať aj starší žiaci (dokonca aj stredoškoláci) – najmä, ak majú medzery v základoch. Zošit je v tlačenej verzii, plnofarebný vo formáte A4 na výšku so zväčšenými riadkami, aby sa dieťaťu pohodlne vypracovávali úlohy. Má 88 strán a je v jazyku slovenskom.
Lenka Karšayová –
Pasovali sme sa dcérou v škole. Iby tým, že sme si spoločne prešli tieto základné slová štúdia a čo znamenajú, začalo sa jej lepšie dariť. Lepšie pracuje na hodine a zvýšilo sa porozumenie s učiteľkou.
Zuzana –
Máme tretiaka a v škole to bolo raz hore, raz dole. Po spoločnom prečítaní a vyplnení tohto pracovného zošita sa mu vrátila chuť sa učiť. Celkovo sa viac pýta a chce rozumieť. Som nadšená.
Lucia –
Výborné. V zošite sa prechádza cez slová, aké sa vyskytujú pri štúdiu. Malo to veľký dosah na skutočné porozumenie v škole. S oboma synmi sme mali zábavu pri čítaní a vymýšlaní príkladov ku ktorým nám zošit viedol.
Jozef –
Celkovo zaujímavo poňaté. Séria týchto pracovných zošitov sa zameriava na vysvetlenie takzvaných kľúčových slov v rôznych oblastiach. Nikdy by som nepovedal, že keď si so synom vysvetlíme slová ako učiť sa, predmet, text, zadanie, slovo a ďalšie takéto slová, ktoré sa v škole denne používajú, tak bolo vidieť na synovi, že bol pokojnejší a aj spokojnejší. Bolo vidieť, že mu docvakli nejaké veci (a priznám sa, že aj mne, hoci som si myslel, že sú mi jasné).
Marek –
Dobre vysvetlene zakladne pojmy studia, aby deti tomu porozumeli
Silvia –
Výborný úracovný zošit pre 3 a 4 ročník, ak máte problémy v akomkoľvek predmete. Ujasníte základy a potom sa dá stavať ďalej.